فرهنگی ، گردشگری

فرهنگی ، گردشگری و اطلاع رسانی

فرهنگی ، گردشگری

فرهنگی ، گردشگری و اطلاع رسانی

این وبلاگ سعی بر این دارد تا نقاط کشف نشده و بکر خوزستان و دیگر اقصی نقاط کشور را معرفی و فرهنگ دیگر قوم ها را معرفی نماید در راستای این مهم نیز مطالبه گری و شفاف سازی نیز جز رئوس وظایف خویش قرار داده است .
با نظرات ارزنده ما را در این اطلاع رسانی یاری نمایید با مطالب آموزنده و خلاقانه خویش

  • ۱
  • ۰

منطقه شکار ممنوع چهل پا در  استان خوزستان واقع است. این منطقه در 15 کیلومتری شمال شهرهای اندیمشک و دزفول واقع گردید است و از دیرباز یکی از زیستگاهها کل وبز در منطقه بوده و هم اکنون نیز آثاری از راههای ایجاد شده در دل دیوارهای صخره ای که با استفاده از سیم های کابلی ضخیم جهت دسترسی به منطقه ایجاد شده قابل مشاهده است.


منطقه مذکور از ارتفاعات کوهستانی و پیش کوههای زاگرس تشکیل شده که رودخانه پرآب دز از میان دره ای بسیار عظیم با شیارهای صخره ای عبور کرده و سد بسیار عظیم دز در بین آن قرار دارد.منطقه حفاظت شده چهل پا دارای آب و هوای گرم و خشک است که زمستان های نسبتا معتدلی دارد.منابع آبی این منطقه حفاظت شده چهل پا عمدتا دریاچه سد دز، در ضلع شمالی، رودخانه دز در ضلغ شرقی و تعدادی چشمه از جمله چشمه سلام و خردم در ارتفاعات میباشد. 

جاذبه های گردشگری: این منطقه علاوه بر چشم اندازهای زیبای خود که حاصل وجود دره های ژرف، ارتفاعات بلند، چشم اندازهای زیبای سد و دریاچه سد دز و پوشش گیاهی خوب منطقه است، در بخش شمالی امکانات مناسبی جهت حضور افراد در محیط بوده که بنام پلاژ نامیده می شود. در این منطقه دریاچه ای عمیق وجود دارد که امکان شنا، اسکی روی آب را محیا ساخته است.

  • ۹۶/۰۲/۲۴
  • ابراهیم 2000

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی