فرهنگی ، گردشگری

فرهنگی ، گردشگری و اطلاع رسانی

فرهنگی ، گردشگری

فرهنگی ، گردشگری و اطلاع رسانی

این وبلاگ سعی بر این دارد تا نقاط کشف نشده و بکر خوزستان و دیگر اقصی نقاط کشور را معرفی و فرهنگ دیگر قوم ها را معرفی نماید در راستای این مهم نیز مطالبه گری و شفاف سازی نیز جز رئوس وظایف خویش قرار داده است .
با نظرات ارزنده ما را در این اطلاع رسانی یاری نمایید با مطالب آموزنده و خلاقانه خویش

  • ۱
  • ۰

روستای شیمن

شیمن روستایی بختیاری نشین از مردمانی مهمان نواز و با صفا از طایفه بزرگ گورویی تشکیل شده است.و در بعضی ماه ها در خوزستان جز سردترین مناطق در استان میباشد .

این روستا از دو بخش شیمن سفلی و علیا تشکیل شده است و براساس سرشماری های سال ۹۲ حدود ۵۰۰نفر جمعیت دارد.شیمن در مرز بین استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری میباشد و به همین علت در تمامی سال از آب و هوایی بسیار خوب و بهاری برخوردار میباشد.این روستا از تعداد زیادی زمین زراعی و شالیزار های برنج تشکیل شده و میوه های روستا عبارتند از انگور،انجیر کوهی،بلوط و انار روستا با داشتن کوههای تاریخی که قبلاً زیستگاه حیوانات وحشی همچون خرس و پلنگ ایرانی بوده است.

بقعه امامزاده عبداله در این روستا میباشد که از سالیان دور در این روستا بر ای مانده که مردم از آنجا دیدن و زیارت می نمایند.و از دیگر جاذبه های روستا کتیبه های قدیمی آن در روستا میباشد.



شیمن از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه استان خوزستان است و در دهستان سوسن غربی قرار دارد و در ۶۵ کیلومتری شهرستان ایذه می باشد.


  • ۹۶/۰۲/۲۳
  • ابراهیم 2000

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی